Translate

wtorek, 15 lipca 2014

Biżuteria cz. I - bransoletki sznurkowe


Z racji, że ostatnio moje paznokcie ostatnio stały się łamliwe i rozdwajające to są na przymusowej rewitalizacji (może polecicie jakąś dobrą odżywkę?) postanowiłam trochę pochwalić się moimi dziełami. Są to głównie ręcznie robione (samodzielnie) bransoletki, a materiał wykorzystany do ich tworzenia to przede wszystkim:
  • korale TOHO w rozmiarach 6 i 8 mm,
  • kamienie jubilerskie (naturalne, rekonstruowane i syntetyczne)
  • sznurki woskowane,
  • ćwieki, elementy ozdobne i zawieszki;
  • kordonek
  • końcówki jubilerskie.
A narzędzia używane przeze mnie to:
  • krosno,
  • szydełko,
  • nożyczki,
  • żyłko,
  • szczypce.


Bransoletki sznurkowe


Tu podstaw jest sznurek woskowany, a dodatkowo wykorzystanymi elementami są: korale TOHO, kamienie jubilerskie, srebrne zawieszki. Do zrobienie dużej części bransoletek wykorzystuję splot makramowy, który jest łatwy i szybki w wykonaniu. Potrzeba tylko dowolnego sznurka.
“Makrama – sztuka wiązania sznurków, bez użycia igieł, drutów lub szydełka. Znana już w starożytności.” (Źródło:Makrama.) W Internecie z łatwością można znaleźć tutorial splotu makramowego (np. tu:jak-zrobic-bransoletke-z-makramy)

Inne bransoletki to wykonana w stylu Chan Luu. W tym sposobie, korale  za pomocą żyłki, czy kolorowej nici owijamy wokół sznurka.


Oto moje dzieła

bransoletki - splot makramowy








 
bransoletki wykonana w stylu Chan Luu






 


Zapraszam do obserwowania mojego profilu na Instagram i Pinterest: ninka17sol

***

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz